migratierecht

Visum Kort Verblijf afgewezen? U kunt bezwaar maken.

Is uw aanvraag voor een visum kort verblijf geweigerd? Wij staan voor u klaar om bezwaar te maken. Een Visum Kort Verblijf is bestemd voor buitenlanders die maximaal drie maanden in Nederland willen blijven. Zij hebben een Visum Kort Verblijf bijvoorbeeld nodig voor vakantie of bezoek aan een familielid of vrienden in Nederland. Een toeristenvisum wordt niet zomaar afgegeven. Er zijn verschillende eisen en voorwaarden aan gekoppeld.

Matpanozer advocatuur weet precies onder welke omstandigheden iemand voor een Visum Kort Verblijf in aanmerking komt. Omdat voor het aanvragen van een visum en een eventueel bezwaar hoge kosten worden berekenend door de IND, is het verstandig om zo snel mogelijk een advocaat in te schakelen.

Eerste aanvraag Visum Kort Verblijf

Een Visum Kort Verblijf is geen definitieve verblijfsvergunning. Het wordt ook wel een Schengenvisum genoemd omdat het in Europa toegang geeft tot alle 26 zogenoemde Schengenlanden. U vraagt het Visum Kort Verblijf aan bij de Nederlandse ambassade in het land van herkomst of in een ander land waar u al een permanente verblijfsvergunning heeft.

Voorwaarden

Aan een Visum Kort Verblijf zitten meerdere voorwaarden en eisen vast. Zo moet de aanvrager een geldig paspoort en een ziektekostenverzekering hebben. Ook moet de aanvrager voldoende geld hebben om in Nederland te kunnen rondkomen en moet duidelijk zijn waar hij of zij precies verblijft. In een hotel of bij familie, bijvoorbeeld.

Reden voor afwijzing

De belangrijkste reden van afwijzing van een toeristenvisum is het zogenaamde vestigingsgevaar. De IND denkt dat er een grote kans is dat de persoon op het toeristenvisum zich na afloop van de geldigheidsduur in Nederland zal gaan vestigen. Onze advocaten weten precies welke redenen u moet aanvoeren en welk bewijsmateriaal u moet aanleveren om de slagingskans van uw aanvraag te optimaliseren.

Bezwaarschrift tegen de afwijzing

Vanwege de vele voorwaarden is het goed mogelijk dat een aanvraag voor een visum wordt geweigerd. U kunt tegen dat besluit bezwaar aantekenen bij het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Op dit punt heeft u veel steun aan een ervaren advocaat. Wij kunnen in deze zaken vaak op pro deo basis werken, waardoor u alleen een eigen bijdrage hoeft te betalen. Heeft u hulp nodig bel ons dan gerust, wij helpen u graag.